Acasă/Cardiologie

Orar programări:

Luni - Vineri

8.00-17.00

Bine ați venit pe pagina noastră dedicată cardiologiei!

Vă vom oferi informații ușor de înțeles despre studiul, diagnosticul și tratamentul afecțiunilor cardiace.

Cardiologia este domeniul medical care se concentrează pe studiul, diagnosticul și tratamentul afecțiunilor inimii. Iar medicii cardiologi sunt cei specializati în acest domeniu.

Inima este un organ vital care pompează sânge în tot corpul, furnizând oxigen și substanțe nutritive țesuturilor și organelor corpului. Domeniul cardiologiei este esențial pentru menținerea sănătății inimii și prevenirea bolilor de inimă

Unele dintre cele mai frecvente afecțiuni cardiace includ:

• Boala coronariană – apare atunci când arterele care furnizează sânge inimii se îngustează sau se blochează, ceea ce poate duce la dureri în piept, dificultăți de respirație și atac de cord.
  • Aritmii – ritmuri cardiace anormale care pot determina inima să bată prea repede, prea lent sau neregulat. Acest lucru poate duce la simptome precum palpitații, amețeli și leșin.
  • Insuficiență cardiacă – care apare atunci când inima nu este în măsură să pompeze suficient sânge pentru a satisface nevoile organismului. Acest lucru poate duce la simptome precum dificultăți de respirație, oboseală și umflături la nivelul picioarelor și picioarelor.
  • Boala cardiacă valvulară – apare atunci când valvele inimii devin deteriorate sau bolnave. Acest lucru poate duce la simptome precum dureri în piept, dificultăți de respirație și oboseală.
  • Boala cardiacă congenitală – o afecțiune care este prezentă la naștere și afectează structura inimii. Aceasta poate duce la simptome cum ar fi cianoza (piele albastră) și dificultăți de respirație.

Câțiva dintre factorii de risc care favorizează apariția evenimentelor cardiovasculare sunt:

• Dieta nesănătoasă, bogată în grăsimi și săracă în fructe și legume;
  • Sedentarismul și lipsa activității fizice regulate;
  • Fumatul;
  • Consumul excesiv de alcool;
  • Hipertensiunea arterială;
  • Nivelurile crescute ale glucozei în sânge (glicemie);
  • Nivelurile crescute ale lipidelor din sânge;
  • Supragreutatea și obezitatea.

Câteva dintre cele mai frecvente simptome pe raportate de pacienții cu afecțiuni cardiovasculare și pentru care este indicat să vă prezentați la medic sunt:

• Respirația grea;
  • Durerea în piept;
  • Palpitațiile (senzația de “fluturi în piept”, bătăi neregulate ale inimii);
  • Amețeală/slăbiciune;
  • Greață;
  • Transpirațiile;
  • Fatigabilitatea;
  • Creșterea foarte rapidă în greutate, alături de picioare umflate;
  • Tuse;
  • Colorația albastră a unghiilor sau buzelor;
  • Leșinul.

Menținerea sănătății inimii este esențială pentru prevenirea bolilor de inimă și pentru o viață sănătoasă. Iată câteva modalități de a menține sănătatea inimii:

• O dieta sanatoasa, care este mai saraca in grasimi saturate, colesterol si sodiu, dar este mai bogată în fructe, legume, cereale integrale și proteine slabe poate ajuta la mentinerea sanatatii inimii.
  • Exercitille fizice regulate pot ajuta la menținerea sănătății inimii și la reducerea riscului de boli de inimă. Se recomandă să faceți cel puțin 150 de minute de exerciții de intensitate moderată sau 75 de minute de exerciții de intensitate viguroasă pe săptămână.
  • Nu fumați! – Fumatul este un factor major de risc pentru bolile de inimă. Renunțarea la fumat poate reduce semnificativ riscul bolilor de inimă
  • Gestionați stresul! – Stresul poate avea un impact negativ asupra sănătății inimii. Găsirea unor modalități de gestionare a stresului, cum ar fi meditația, yoga sau exercitiile de respiratie, pot fi foarte benefice pentru sanatate.

Este important de știut că afecțiunile cardiace pot fi responsabile de degradarea funcției altor organe esențiale, precum rinichii, ficatul sau creierul. Medicul cardiolog are competență în evaluarea gradului de afectare al acestor organe.

În cadrul echipei de la Sigmed Clinics Medical veți găsi consultanță specializată în cadrul cabinetului de cardiologie.

Sprijinim cu drag fiecare pacient și facem tot ce ține de noi pentru sănătatea acestuia!

Servicii